Hoe krijg ik bezoekers op deze website?
Eerder deze week liet ik op LinkedIn weten een nieuwe bedrijfsnaam en website te hebben gelanceerd. Er ontstond een mooie toename in het aantal websitebezoekers. Binnen 48 uur klikten zo’n 75 mensen klikten op het bericht. Deze informatie haalde ik uit Google Analytics.
De juiste doelgroep voor mijn website?
Veel mensen in mijn LinkedIn-netwerk ken ik persoonlijk. Door het aanklikken van de link wilden velen waarschijnlijk een globale indruk van de site krijgen. Dit zijn dus niet per se potentiële klanten van Nice to Lead You.
Hoe zorg ik dat mijn website wordt bezocht?
Ik besef mij goed dat mijn nieuwe website niet direct gaat domineren in Google. Daarvoor is er simpelweg te veel concurrentie van bedrijven die dezelfde diensten aanbieden als ik. Ik ga daarom voor de langetermijnstrategie om ervoor te zorgen dat mijn website steeds een beetje beter zichtbaar wordt in de zoekmachines.
Vindbaar zijn op mijn bedrijfsnaam
Een eerste stap is de vindbaarheid van mijn bedrijfsnaam. Door een bericht als deze te schrijven, werk ik aan mijn branding. Branding is erop gericht de naam van je merk te versterken en de naamsbekendheid te vergroten. Daarom wil ik dat mijn bedrijfsnaam goed vindbaar is. Lees de case study om te weten wat hierin mijn aanpak is!
Heb je eenmaal bezoekers op je website? Dan is het belangrijk om statistieken te meten zodat je weet waarnaar je kunt handelen. Gebruik het overzicht van Website KPI’s in Google Analytics.
Over de auteur

SEO-marketeer bij Nice to Lead You