Leads via LinkedIn Lead Gen Forms

Wil jij meer via leads via LinkedIn? Dan kan je gaan adverteren en LinkedIn Lead Gen Forms inzetten. Lead Gen Forms zijn prijzig, maar werken onwijs goed als je maar op één ding gefocust bent: conversies! Waarom werken deze ads zo goed? Hoe zien ze er precies uit? Zijn LinkedIn Lead Gen Forms ook geschikt voor jouw lead-generatie? In dit artikel lees je meer over leads via LinkedIn Lead Gen Forms.

LinkedIn Lead Gen Forms - een conversie binnen 2 clicks

LinkedIn Lead Gen Forms – een conversie binnen 2 clicks

LinkedIn Marketing Solutions

Op het zakelijk, sociale netwerk LinkedIn zijn er veel advertentiemogelijkheden. Zo heb je de zogenaamde LinkedIn Marketing Solutions. Daaronder vallen verschillende oplossingen die je kunt inzetten. De verschillende soorten advertenties kennen ieder hun eigen doel.

Zo kun je Text Ads inzetten om je organisatie zo veel mogelijk onder de aandacht te brengen. De kosten hiervan zijn relatief laag de ads werken goed om je doelgroep scherp te krijgen, maar leads ga je er waarschijnlijk niet uithalen.

Wil je leads via LinkedIn? Dan is daar een betere optie voor: LinkedIn Lead Gen Forms.

Wat zijn LinkedIn Lead gen Forms?

LinkedIn Lead Gen Forms vallen onder de gesponsorde content (native advertising) van de LinkedIn Marketing Solutions. Maak je gebruik van Lead Gen Forms, dan kom je als adverteerder terecht in de LinkedIn feed van gebruikers. De advertenties worden zowel vertoond op desktop (linkedin.com) als op mobiel via de App Store of Google Play Store).

Hoe zien LinkedIn Lead Gen Forms eruit?

Een gebruiker ziet in zijn of haar feed gesponsorde content. Hieronder tref je een voorbeeld van een Lead Gen Form.

Voorbeeld van een single image LinkedIn Lead Gen Form

Voorbeeld van een single image LinkedIn Lead Gen Form

Nadat de LinkedIn-gebruiker op de Call-to-Action – “Downloaden” in dit geval – klikt, krijg je het volgende te zien.

Je ziet dat LinkedIn alle gebruikersinformatie automatisch heeft ingevuld. Alleen het e-mailadres is handmatig te wijzigen.

Voorbeeld van het formulier van een LinkedIn Lead Gen Form

Bij het klikken op ‘verzenden’, dan worden de gegevens van de gebruiker doorgezet naar de advertenteerder.

Waarom werken Lead Gen Forms zo goed?

Het grote voordeel van Lead Gen Forms is de LinkedIn-gebruiker binnen 2 clicks kan converteren. De conversie bij Lead Gen Forms vindt dus plaats binnen LinkedIn. Dit betekent dat iemand het platform niet hoeft te verlaten, waardoor de drempel tot conversie erg laag is. Dit is in tegenstelling tot wanneer je iemand laat landen op een landingspagina op je eigen website. Dan kan het zo maar zijn dat je website te langzaam is en iemand afhaakt.

Kosten van Linkedin Lead Gen Forms?

Wat zijn de kosten van LinkedIn Lead Gen Forms? Maak je borst maar nat! De kosten om leads via Lead Gen Forms te genereren zijn namelijk vrij fors. Je moet niet gek opkijken als je minstens 10 euro betaalt per klik (Cost Per Click).

Belangrijk: je betaalt niet per lead, maar je betaalt per click op de advertentie. Of iemand daarna zijn gegevens achterlaat is nog maar de vraag. Dus stel dat je 100 clicks krijgt op je advertentie, dan zullen er nog steeds een hoop mensen afhaken. Zorg er dus voor dat je deze kosten incalculeert bij je online marketingbudget en je kosten-per-lead.

Wat voor boodschap plaats je in de LinkedIn Lead Gen Forms?

Ga eens bij jezelf na: geef jij zomaar je contactgegevens (op LinkedIn) weg? Nee! Je zult dit alleen doen wanneer je er iets voor terugkrijgt. Dit roept de vraag op: wat voor boodschap plaats je in de LinkedIn Lead Gen Forms? Mijn advies is: geef iets gratis weg! Denk aan een checklist of een whitepaper over een relevant onderwerp.

De kosten van LinkedIn Lead Gen Forms zijn hoog. Maar zet je de ads slim in, dan betalen ze zich ruimschoots terug.

Targeting via LinkedIn Lead Gen Forms

In de online b2b-marketing is het niet altijd eenvoudig om leads te verkrijgen. Het voordeel van adverteren via LinkedIn is dat je ontzettend veel mogelijkheden hebt qua targeting. Je kunt dus héél specifiek je beoogde doelgroep definiëren.

Binnen LinkedIn Marketing Solutions heb je voldoende mogelijkheden om je statistieken te analyseren en de ads te verbeteren.

A/B-tests bij LinkedIn Lead Gen Forms

‘Testen, testen, testen’ is niet alleen belangrijk bij een Corona-pandemie. Ook bij LinkedIn Lead Gen Forms speelt het een belangrijke rol. Je test eenvoudig door het maken van A/B-tests. Je maakt 1 advertentie (Advertentie A) en kopieert die vervolgens (Advertentie B). Advertentie B laat je verschillen op één of meerdere variabelen, zoals de titel of afbeelding.

Je maakt dus twee LinkedIn Lead Gen Forms advertenties die je gelijktijdig laat lopen. Als je voldoende data hebt verzameld, trek je conclusies en voer je verbeteringen door aan het beste ontwerp. Presteert Advertentie B beter dan Advertentie A? Pak Advertentie B, en probeer opnieuw een onderdeel te verbeteren! Dit proces herhaal je continu zodat jij de meest effectieve leads via LinkedIn Lead Gen Forms binnenkrijgt.

Voorbeeld A/B-test in een LinkedIn Lead Gen Form

Op welke van onderstaande ads zou jij klikken? Beweeg je muis/cursor van links naar rechts om de verschillen tussen de voorbeeld a/b-tests te zien.

Versie A van LinkedIn Lead Gen FormsVersie B van LinkedIn Lead Gen Forms

Conclusie LinkedIn Lead Gen Forms

LinkedIn Lead Gen Forms werken onwijs goed om mensen te laten converteren. Heb jij als doel om zo veel mogelijk leads binnen te krijgen? Dan zijn LinkedIn Lead Gen Forms een geweldige manier om dit voor elkaar te krijgen. Zorg dat je continu blijft testen en de resultaten en kosten nauw in de gaten houdt.

Wil jij ook leads via LinkedIn Lead Gen Forms?

Heb jij nog vragen over het inzetten van LinkedIn Lead Gen Forms? Dan kun je natuurlijk de handleiding van LinkedIn doorlezen. Je kunt ook contact opnemen met Nice to Lead You. Wij leiden je graag op het pad naar meer leads!

Niels Dirkse aan tafel

Laat hieronder je gegevens achter!

Of bel +31613512770 voor meer informatie.