Als je jouw online vindbaarheid wilt verbeteren, is investeren in een SEO audit een van de eerste dingen die je kunt doen. Nice to Lead You is gespecialiseerd in het helpen van klanten met hoger scoren in de zoekmachines. Onze SEO audits zijn uitgebreid en onderzoeken jouw backlinks, kwaliteit van de content op je website en de techniek van je website. Deze drie factoren zijn essentieel voor een succesvolle SEO strategie!
Wat is een SEO audit?
Een SEO audit is een uitgebreide analyse van de vindbaarheid van jouw website online. Het doel van een audit is om te onderzoeken en te identificeren op welke punten jouw website verbeterd kan worden om hoger te scoren in de zoekmachines.
Bij Nice to Lead You kijken we bij onze (technische) SEO audits dus naar drie belangrijke factoren: backlinks, kwaliteit van de inhoud en website technologie.
Waarom is een SEO audit belangrijk voor mijn website?
Een audit is belangrijk omdat helpt de ranking van jouw website in de zoekmachines te verbeteren. Met het onderzoek identificeren we waar jouw website op SEO gebied kan worden verbeterd. Dit verbetert je online beter vindbaarheid en trekt meer bezoekers naar jouw website.

Waarom zou ik een audit uitbesteden?
Er zijn een aantal redenen waarom je jouw SEO audit zou kunnen uitbesteden.
- Een audit kan veel werk zijn. Het vereist onderzoek, analyse en tijd om een uitgebreid rapport op te stellen.
- SEO is voortdurend in beweging. Wat vorig jaar werkte, werkt dit jaar misschien niet meer. Daarom is het belangrijk om iemand te hebben die op de hoogte is van de laatste trends en veranderingen.
- Een audit is slechts de eerste stap van een SEO strategie. Zodra we ons onderzoek hebben afgerond en je onze aanbevelingen hebben gegeven, begint het echte werk.
Wanneer kies je ervoor om een SEO audit uit te besteden?
Als je niet vertrouwd bent met SEO of niet de tijd hebt om zelf een audit uit te voeren, kan het een goed idee zijn om deze taak uit te besteden. Een ervaren SEO consultant helpt jou de kansen van jouw website te begrijpen en doet aanbevelingen over hoe jouw ranking in de zoekmachines kan verbeteren.
Wanneer besteed je een audit beter niet uit?
Ben je wel bekend met SEO? En heb je tijd om een audit uit te voeren? Dan hoef je deze taak misschien niet uit te besteden en kun je het zelf doen.
Maar ook als je bekend bent met SEO kan het zijn dat je niet over bijvoorbeeld de juiste SEO tools beschikt om een gedegen audit uit te voeren. De juiste SEO tools zijn echt onmisbaar als je een goede audit wilt uitvoeren. Je wilt namelijk zeker weten dat de juiste punten op je website worden gecheckt en dat de resultaten die uit de audit vloeien kloppen. Dit bereik je alleen met de juiste tools!

Hoe werkt het uitbesteden?
Investeren in een (technische) SEO audit is een goede manier om te beginnen met het verbeteren van de ranking van jouw website. Wanneer je jouw SEO audit uitbesteedt aan Nice to Lead You gaan wij de backlinks, de kwaliteit van jouw content en de website technologie onderzoeken. Wij voorzien je dan van een rapport met onze bevindingen en aanbevelingen.
Het is echter belangrijk om in gedachten te houden dat een audit slechts een eerste stap is. Met de bevindingen van de audit kun je pas echt aan de slag gaan met SEO. Zo kun je onder andere de SEO teksten op je website gaan schrijven of verbeteren op basis van een gedegen zoekwoorden onderzoek. Maar maak je geen zorgen, wij helpen je graag bij elke stap die je hoger in Google brengt. Wij zijn je SEO marketing partner!
Hoe kan Nice to Lead You helpen met de SEO van mijn website?
Bij Nice to Lead You kun je jouw SEO uitbesteden door gebruik te maken van onze verschillende SEO diensten. Met onze zoekwoorden onderzoeken schrijven we bijvoorbeeld de beste SEO teksten en blogs voor je! We zorgen dat jouw website geoptimaliseerd is om goed gevonden te worden door jouw doelgroep in zoekmachines.
Grondige website analyse – SEO Scan
De SEO-scan is een eerste en belangrijke SEO-analyse van jouw website. In dit rapport komen alle facetten aan bod die het startpunt geven voor een succesvol traject om hoger in Google te komen.
Het SEO-rapport heeft als doel de verbeterpunten en quick-wins van jouw website inzichtelijk te maken. De punten die daarbij naar boven komen, geven een plan van aanpak weer om jouw website hoger in Google te krijgen.
SEO-scan – Werkwijze en onderdelen
In de SEO-scan van Nice to Lead You beoordelen we jouw website op drie factoren.
Content (1)
Om gevonden te worden via zoekmachines, staat goede content staat centraal. Variërend van product of dienstpagina’s tot blogpagina’s, je wilt dat alle content is geoptimaliseerd voor zoekmachines (Google) en jouw websitebezoeker. Dit houdt in dat je de juiste zoekwoorden kiest, zoekwoordenfocus houdt, content uniform op de webpagina’s plaatst met tactisch geplaatste Call-To-Actions (CTA’s).
Indexatie (2)
Om bezoekers naar je website te trekken zijn zoekmachines essentieel. Het is daarom essentieel dat je website goed wordt gecrawld door Google. Om dit mogelijk te maken moeten er verschillende elementen op jouw website in orde te zijn.
Technologie (3)
Een website valt of staat bij een goede techniek die erachter zit. Een website die technisch slecht in elkaar zit, zal bijvoorbeeld erg traag zijn of een rommelige code hebben. Dit kent zijn weerslag op de snelheid van de website en de ervaring van je websitebezoekers.
Het eindresultaat: een SEO-scan
De SEO-scan wordt geleverd als concreet eindproduct, met daarin de score en bevindingen van de website op het gebied van content, techniek en autoriteit. In het rapport, dat het resultaat is van een SEO-scan, krijg je inzicht in de verbeterpunten van de website via bepaalde scores. Deze scores geven inzicht in de kansen en beperkingen op SEO-gebied. Ook tref je praktische voorbeelden van aangetroffen situaties die de online vindbaarheid in de weg staan. Het geeft de mogelijkheid om snel verbeteringen door te voeren.

Wacht niet langer en vraag een gratis SEO audit aan!
SEO audits zijn belangrijk voor elk bedrijf dat zijn online vindbaarheid wilt verbeteren. Als je niet zeker weet waar te beginnen, neem dan vandaag nog contact op door middel van onderstaand contactformulier of bel +31613512770 voor meer informatie of een gratis consult. We beantwoorden graag al jouw vragen en helpen je op weg naar succes!