Website KPI’s in Google Analytics

Geschreven door:
Niels Dirkse
Categorie:

Meet je succes met deze 16 website KPI’s in Google Analytics

Helaas bestaat er niet één formule om online succes te boeken. Je zult altijd op zoek moeten gaan naar de juist mix van online marketingkanalen die altijd in beweging zijn. Om planmatig en strategisch te werk te gaan, zijn Key Performance Indicators (KPI’s) een uitstekend hulpmiddel. Dit artikel geeft je een overzicht van welke KPI’s je in Google Analytics kunt gebruiken om je successen te meten in 2022.

Website KPI's in Google Analytics

Website KPI’s in Google Analytics

Voordat we met moeilijke Engelse woorden gaan strooien, laten we het begrip KPI nader toelichten.

Wat is een KPI?

Een KPI staat voor Key Performance Indicator. Een KPI is een meetbare variabele die je inzicht geeft of je op koers bent je bedrijfsdoelen te behalen. Als je een webshop hebt dan kijk je niet iedere dag naar je verkopen. Je houdt bijvoorbeeld ook het aantal mensen op je webshop in de gaten.

Het mooie aan online marketing is dat bijna alles meetbaar is. Voor veel organisaties zijn de statistieken van hun website hierin leidend.

De basis van KPI-metingen: Google Analytics

Google Analytics vormt voor veel websites de basis om inzicht te krijgen in de statistieken van hun website. Aan de linkerkant van de Google Analytics-interface tref je het menu aan. Onder rapporten zie je daar 4 belangrijke items. Doelgroep, Acquisitie, Gedrag & Conversies. Ieder van deze rapporten beantwoordt een belangrijke vraag.

Overzicht Rapporten google analytics Nice to Lead You

Alle Google Analytics rapporten.

  1. Doelgroep KPI’s– Wie komen er op je website?
  2. Acquisitie KPI’s – Waar komen de websitebezoekers vandaan?
  3. Gedrag KPI’s – Wat doet iemand op de website?
  4. Conversies KPI’s – Welke doelen behalen websitegebruikers?

Realtime rapporten zijn wel leuk om te zien, maar zeggen niets over de lange termijn. Die laten we dus buiten beschouwing.

Meer weten?

Hulp nodig met jouw website KPI’s in Google Analytics? Stel je vrijblijvend je vraag. Ik vind het leuk je te helpen!

Niels Dirkse van Nice to Lead You

Laat je gegevens achter

Of bel +31613512770 voor meer informatie.

    Over de auteur

    Foto van Niels Dirkse in portretmodus
    Niels Dirkse

    SEO-marketeer bij Nice to Lead You

    Dit artikel met iemand delen?

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

    Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom SEO en Nice to Lead You.