Inhoudsopgave

Geschreven door: Niels Dirkse

Acquisitie KPI’s in Google Analytics

De rapporten in het Google Analytics tabblad ‘Acquisitie’ geven je zicht op waar je websitebezoekers vandaan komen. Dit is een essentieel rapport om jouw Key Performance Indicators (KPI’s) in de gaten te houden. Met behulp van acquisitie KPI’s in Google Analytics krijg je zicht op het aantal mensen dat via verschillende online marketing kanalen op je website komt. Staar je echter niet blind op de aantallen, blijf ook gedrag KPI’s in Google Analytics monitoren.

Acquisitie KPI's in Google Analytics

[lwptoc numeration=”none”]

Overzicht van het rapport Acquisitie in Google Analytics

Onderstaand tref je een screenshot van het rapport Doelgroep in Google Analytics. Ben je ingelogd op Google? Ga dan direct naar onderstaand overzicht.

Rapporten 'acquisitie' Google Analytics

Rapporten ‘acquisitie’ Google Analytics

1. Aantal bezoekers per medium

Spendeer jij veel geld, tijd of moeite aan het vergroten van het aantal websitebezoekers? Dan is het belangrijk om te weten waar je bezoekers vandaan komen. Deze KPI staat niet op zichzelf! Stel dat je 10.000 mensen naar je website trekt die veelal bouncen en niet converteren, dan heb je hier niet zo veel aan.

Acquisitie -> Overzicht

2. Aantal bezoekers via campagnes

Krijg inzicht in het aantal bezoekers dat je via (betaalde) campagnes naar je site haalt. Het fijne is dat je bij dit overzicht kunt filteren op dimensies zoals:

  • Campagne
  • Bron
  • Medium
  • Bron/medium

Waar vind je het aantal bezoekers via campagnes?

Acquisitie -> Alle campagnes

3. Aantal bezoekers via sociale media

Tegenwoordig zijn sociale media niet meer weg te denken uit een gezonde mix van online marketingkanalen. De praktijk wijst uit dat deze bezoekers niet direct bijdragen aan resultaat, maar essentieel zijn om band op te bouwen.

Acquisitie -> Sociaal -> Overzicht

Geschreven door: Niels Dirkse

Categorieën: Analytics
Delen: