SEO voor huisartsen

Verbeter jouw online vindbaarheid

Digitale technologieën veranderen de manier waarop we communiceren en informatie zoeken. Ook huisartspraktijken blijven hierin niet achter. Als huisarts streef je naar goede gemeenschapszorg en wil je dat jouw praktijk synoniem staat voor betrouwbaarheid. Online vindbaarheid is daarbij onmisbaar. Dat bereik je met SEO voor huisartsen.  

SEO voor huisartsen: jouw praktijk bovenaan de zoekresultaten in Google

SEO gaat niet alleen om zichtbaarheid, maar ook om autoriteit en vertrouwen. Het verbetert dus niet alleen je online zichtbaarheid, maar positioneert jouw praktijk ook als een betrouwbare bron van gezondheidsinformatie. Hierdoor kunnen patiënten jou sneller vinden en krijgen ze toegang tot accurate en relevante informatie. Tegelijkertijd versterk je jouw band met de lokale gemeenschap. Met SEO sta je centraal in de online gezondheidszorg van jouw regio.

Waarom is bovenaan in Google staan zo waardevol? Omdat de resultaten op die pagina, en dan vooral de eerste 5 posities, maar liefst 70% van de kliks krijgen.

De uitdagingen van huisartsen

In deze digitale wereld merk je als huisarts wellicht dat het lastig is om goed zichtbaar te zijn online. Hoe vaak komt het niet voor dat patiënten verkeerde info op het web vinden en hierdoor onnodig ongerust worden? Dan wil je als huisarts toch dat ze jouw betrouwbare site bezoeken.

Misschien is het bij jouw praktijk mogelijk om een online afspraak in te plannen, maar lukt dat patiënten niet omdat jouw website niet goed vindbaar is. Dit kost, ondanks het efficiënte online afsprakensysteem, alsnog veel tijd. Plus, je hebt hard gewerkt aan je reputatie. Dan is het van grote toegevoegde waarde als positieve reviews en feedback online gezien worden.

100%

SEO specialist

Speciale SEO voor huisartsen

Specifiek gerichte SEO voor huisartsen zorgt ervoor dat jouw praktijk wordt gevonden én gezien als een betrouwbare gezondheidsbron. Maar dit gaat verder dan enkel zichtbaar zijn; het gaat om de waarde die je biedt in de vorm van informatieve content en diensten.

Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek onthult de vragen en zorgen van jouw patiënten. Door te weten welke informatie ze zoeken en welke zoekwoorden zij gebruiken, kun je je content daarop aanpassen en en je praktijk daarop beter vindbaar maken. Zoeken nieuwe inwoners bijvoorbeeld naar een huisarts bij hun in de buurt? Dan is het belangrijk om daarop goed vindbaar te zijn.

Content creatie

Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Goede content beantwoordt vragen, verduidelijkt twijfels en positioneert jouw praktijk als dé plek voor gezondheidszorg en advies.

Technische SEO optimalisatie

De beste content heeft weinig waarde als je website niet toegankelijk is en de technische SEO niet op orde is. Denk aan mobielvriendelijkheid, snelle laadtijden en intuïtieve navigatie. Een optimale gebruikerservaring is heel belangrijk.

Linkbuilding

Kwalitatieve links van waardevolle bronnen verhogen de autoriteit van je website. Samenwerkingen met lokale gezondheidsorganisaties of gemeenschapsinitiatieven kunnen hierbij helpen.