Door Geplaatst op: 10 november 2017Categorieën:

Case: meer websitebezoekers in een kleine niche

Hoe krijg je als kleine, beginnende website meer bezoekers in een hele specifieke niche? Dat was in een notendop het vraagstuk dat Testlearning ons voorlegde. In deze casebeschrijving lees je meer over onze aanpak en werkwijze.

De klant

Klantprofiel:

Testlearning specialiseert zich in testopleidingen rond softwaretesten en -kwaliteit via e-learning. Hun platform richt zich op het onderwijzen van diverse softwaretesttechnieken, waaronder bekende methoden zoals TMAP of TPI.

Platformmogelijkheden:

Binnen het e-learning platform kunnen cursisten niet alleen kennis opdoen, maar ook actief communiceren met hun docent. Dit zorgt voor een dynamische leeromgeving waarin directe feedback op antwoorden mogelijk is en waar cursisten hun eigen aantekeningen kunnen bijhouden. Het systeem biedt flexibiliteit voor zowel beginners als gevorderde softwaretesters. Met een 24/7 toegankelijkheid kunnen cursisten leren wanneer het hen uitkomt, op elk apparaat van hun keuze.

Technische specificaties:

Voor hun website en het e-learning platform vertrouwt Testlearning op Plate’s multisite CMS. In deze samenwerking hebben wij de leiding genomen over de website met als primair doel de online vindbaarheid te versterken.

De uitdaging

Er zijn twee grote uitdagingen binnen deze case.

Veel SEO-concurrentie in een niche markt

Enerzijds is er veel concurrentie, anderzijds gaat het echt over een niche markt. Dat betekent dat er relatief weinig zoekopdrachten zijn naar de onderwerpen van Testlearning. En als iemand dan toch een zoekopdracht in Google plaatst, dan bestaan er al verschillende websites die maar al te graag het verkeer binnenhalen.

Volledig nieuwe website-URL

Bovendien was het voor ons een uitdaging omdat Testlearning een volledig nieuwe website-URL had. Google heeft tijd nodig om een website ’te leren kennen’ (lees: te begrijpen waar een website over gaat). Dat betekent dat we in het begin geduld moesten hebben op het vlak van resultaten. We zijn aan de slag gegaan met het schrijven van ijzersterke content om de online vindbaarheid en het aantal bezoekers van de website te vergroten en verhogen.

Onze aanpak

+50

posities in de top 10 in Google

+1500

organische sessies

40

geschreven blogs

Foto: Niels Dirkse

Conclusie

Deze case is een prachtig voorbeeld hoe zelfs niche websites met gerichte inspanningen aanzienlijke groei en ROI kunnen realiseren via SEO. Een doordachte SEO-strategie is hierbij cruciaal.

De samenwerking komt ook sterk naar voren in deze case. Als jouw SEO-marketingpartner is het belangrijk dat we de ruimte krijgen – in termen van inhoud en functionaliteit – om het beste resultaat te leveren.

Niels Dirkse: “Dankzij het vertrouwen van onze klant hadden we de vrijheid om hoogwaardige SEO-content te schrijven en de site zichtbaarder te maken in zoekmachines. Het gebruiksvriendelijke CMS, Plate, faciliteerde ons in dit proces.”

Bij Nice to Lead You leiden wij de weg naar meer online resultaat via SEO!