Inhoudsopgave

Geschreven door: Niels Dirkse

Google voert een aantal keer per jaar Core Updates door aan zijn algoritme. Deze updates zijn ontworpen om de algemene relevantie van de zoekresultaten te verhogen, waardoor ze nuttiger worden voor iedereen. Dus, moet je je zorgen maken over Core Updates van Google? Wij vinden van niet, zo lang je je maar blijft concentreren op het maken van geweldige content!

Wat is een Google Core Update?

Een Google Core Update is een update van Google die het algoritme van de zoekmachine aanpast. Dit betekent dat de verschillende factoren die van invloed zijn op de ranking van jouw website worden aangepast waardoor jouw website ineens een andere positie in de zoekresultaten kan hebben.

Hoe vaak vinden Core Updates plaats?

Google voert meerdere keren per jaar Core Updates door aan zijn algoritme. Volgens Moz vinden Core Updates ongeveer twee tot vier keer per jaar plaats. Deze updates worden echter niet van tevoren aangekondigd, dus het kan moeilijk zijn om ze in de gaten te houden.

Wat doen deze updates?

Core Updates brengen wijzigingen aan aan de manier waarop Google websites rangschikt. Vaak hebben deze veranderingen tot gevolg dat sommige websites hun ranking en verkeer verliezen, terwijl andere juist een stijging zien. Het is echter belangrijk om te onthouden dat deze updates zijn ontworpen om de algehele zoekkwaliteit te verbeteren, dus er is geen reden tot paniek als jouw website wordt beïnvloed.

Wat te doen als jouw website is beïnvloed door een Google Core Update?

Als jouw website is getroffen door een Google Core Update, kun je het beste een stap terug doen en je eigen content beoordelen:

  • Zijn al jouw pagina’s van hoge kwaliteit?
  • Is de inhoud op de pagina’s relevant voor jouw doelpubliek?

Zo niet, dan is het tijd om wat veranderingen aan te brengen. Je kunt dit zelf doen of kiezen om het (her)schrijven van de content uit te besteden. Zodra je er zeker van bent dat al jouw content op peil is, dan kun je je afvragen of er technische SEO mankementen zijn aan je website. Maar meestal is dat niet het geval.

SEO audit voor een professionele check

Als je niet zeker weet of jouw inhoud van hoge kwaliteit is, lees dan meer over SEO auditing. Wij helpen je bij het beoordelen van jouw content en brengen inzichtelijk of je voldoet aan de normen van Google. Je kunt op basis hiervan ook bepalen of je SEO wilt uitbesteden.

Geweldige content staat centraal

Bij Nice to Lead You geloven we dat als je je concentreert op het creëren van geweldige content, je niets te vrezen hebt. Onze klanten weten dat ook! We hebben wat SEO schommelingen gezien bij onze klanten, maar zolang je hoogwaardige content blijft produceren, komt het wel goed. En die hoogwaardige content creëren, doen we!

Conclusie – zorgen over Core Updates?

Content is dus de sleutel tot succes als het gaat om SEO – Je hoeft je geen zorgen te maken over Google Core Updates als je kwalitatief hoogwaardige, relevante content op je website hebt. Blijf geweldige content creëren en je gaat zeker resultaten zien! Je bezoeker weet dan uiteindelijk toch wel zijn weg naar jouw website te vinden.

Geschreven door: Niels Dirkse

Categorieën: SEO
Delen: