Inhoudsopgave
Geschreven door: Niels Dirkse
Waarom je eigenlijk gisteren al had moeten beginnen met SEO
In de huidige tijd begrijpt bijna ieder bedrijf hoe belangrijk het is om online zichtbaar te zijn. Dat is tenslotte waar jouw klanten de meerderheid van hun tijd doorbrengen. Maar wat veel bedrijven zich niet realiseren, is dat alleen het hebben van een website niet voldoende is. Je moet ook zorgen dat je website zichtbaar is in de resultaten van zoekmachines. En dat is waar zoekmachine optimalisatie (SEO) om de hoek komt kijken.
[lwptoc]
Waarom je nú moet starten
Er zijn verschillende redenen waarom het nu de beste tijd is om te gaan investeren in SEO. Wij sommen hieronder een aantal redenen op.
Jouw concurrentie staat niet stil
Als jij niet bovenaan in de zoekmachines te vinden ben, wie staat er dan op die topposities? Je raadt het al: jouw concurrentie! Iedere zoekopdracht die een potentiële klant vandaag nog intikt in de zoekmachines en waarin jij niet goed zichtbaar bent, gaat linea recta naar jouw concurrentie. Daarom is het belangrijk om jouw concurrentie voor te blijven.
De basis van SEO is simpel
SEO hoeft niet ingewikkeld te zijn. Natuurlijk hebben we te maken met zoekmachines die werken volgens geheime algoritmes die door de slimste mensen ter wereld zijn opgesteld. Maar als we de zaken versimpelen, dan gaat zoekmachine optimalisatie erom dat je jouw website zo informatief mogelijk maakt voor jouw bezoekers.
Je hebt geen groot budget nodig
Laten we eerlijk zijn. De meest succesvolle bedrijven op het internet hebben grote budgetten voor zoekmachine optimalisatie. Het is goed om groot te blijven denken en dromen, maar er is niets mis met kleine stappen te maken richting een betere vindbaarheid. Met een flinke dosis ‘boerenverstand’ en het gebruik van een SEO content kalender zet je waarschijnlijk al betere stappen dan meer dan de helft van jouw concurrentie.
SEO is een doorlopend verbeterproces
SEO is niet iets wat je eenmalig kunt doen. Ja, er zijn enkele dingen waar je meteen mee aan de slag kunt om je site te optimaliseren. Maar SEO is toch echt een doorlopend proces. Dat betekent dat je je vorderingen moet bijhouden en veranderingen en aanpassingen moet blijven aanbrengen. Je kunt bijvoorbeeld wel al starten door kleine aanpassingen op je website door te voeren en deze over een tijdje te analyseren en bekijken of dit resultaat heeft opgeleverd.
Het algoritme van zoekmachines verandert continu
De wereld van SEO verandert continu. De technieken en strategieën die vorig jaar werkten, werken dit jaar misschien niet meer. Zoekmachines zoals Google en Bing voeren continu wijzigingen door aan hun algoritme om te zorgen dat deze goede resultaten kunnen tonen aan hun gebruikers. Daarom is het belangrijk om voortdurend te investeren in SEO, zodat je kunt inspelen op de laatste ontwikkelingen!
SEO is de moeite waard
Tijd en energie investeren in SEO kan een aardige investering zijn, maar geloof ons: het is het waard. Want wat is het nut van een website als niemand hem kan vinden? Door je SEO te verbeteren maak je je site zichtbaarder en toegankelijker voor potentiële klanten, wat uiteindelijk kan leiden tot meer verkeer en verkoop.
Er is geen betere tijd als het heden
Er is een oude Engelse gezegde die luidt: “The best time to plant a tree is 20 years ago”. Ditzelfde geldt voor SEO! Als je erover denkt om met SEO te beginnen, maar het blijft uitstellen, dan is het nu tijd om actie te ondernemen. Hoe eerder je begint, hoe eerder je resultaten gaat zien. Dus waar wacht je nog op?
Investeer vandaag nog in jouw online vindbaarheid!
In dit artikel gaven wij je een aantal redenen om vandaag nog te starten met jouw SEO. Als SEO-bureau helpt Nice to Lead You organisaties als de jouwe aan meer websiteverkeer. Wil je weten hoe jouw website ervoor staat? Vraag dan vandaag nog een gratis SEO-analyse aan en krijg praktische handvatten waar je meteen mee aan de slag kunt!
Geschreven door: Niels Dirkse