Wanneer heb je geen SEO nodig?

Wanneer heb je geen SEO nodig? Natuurlijk zijn we bij Nice to Lead You een beetje bevooroordeeld wanneer je deze vraag stelt. Toch zit het in onze kernwaarden om altijd eerlijk en open te communiceren! Er zijn namelijk verschillende scenario’s mogelijk wanneer je op dit moment beter niet in SEO ? (zoekmachineoptimalisatie) investeert. In dit artikel lees je enkele voorbeelden.

Wanneer zou je niet investeren in SEO?
Wanneer zou je niet investeren in SEO?

Je bent niet op zoek naar nieuwe business

Het is geen doel op zich om te investeren in SEO. Integendeel, je kunt SEO als online marketingkanaal inzetten om een doel te bereiken. Zo kon je in een eerder blogartikel al lezen hoe je leads kunt genereren via SEO. Dit is slechts één van de doelen die je kunt nastreven. SEO maakt je website namelijk beter zichtbaar voor (potentiële) klanten. Als jouw webpagina’s hoger in zoekmachines als Google staan dan jouw concurrenten, dan geeft dit je een ontzettend groot voordeel.

Zit jij in een situatie waar je geen nieuwe klanten nodig hebt? Dan is SEO mogelijk niet het kanaal voor jou. In dat geval kan je jouw budgetten beter elders besteden.

Is SEO dan echt alleen gericht op resultaat?

Niet altijd. Stel dat je een klantenservice hebt die regelmatig wordt bestookt met klanten die vragen hebben over de garantie van jouw product. Dan kan het lonen om een goed-vindbare kennisbank te ontwikkelen. Daarbij maak je webpagina’s die zich richten op zoektermen als op “garantie + productnaam”. Een eerste zoekopdracht van jouw klant kan ertoe leiden dat dit artikel gevonden wordt waarop